Tento obor je úzce spjatý s vyučovanými uměleckými obory v naší škole. Impuls pro zahájení výuky byl dán současným nedostatkem kvalifikovaných odborníků na pozicích produkčních či manažerů, kteří plánují a organizují po stránce ekonomické a organizační volný trh s uměním a reklamou. Chápou potřeby nově vznikajících reklamních agentur, galerií, uměleckých a informačních center, dílen apod.
Vedle výuky ekonomických předmětů (ekonomika podniku, marketing, management, účetnictví, písemná a elektronická komunikace) žáci absolvují teoretickou výuku dějin umění a reklamy a prakticky se seznámí se základy některých uměleckých disciplín (počítačová grafika, výtvarná příprava, základní grafické techniky, základy fotografie aj.).
Získají produkční a manažerské dovednosti v reklamě, naučí se prezentovat svoji práci, budou spolupracovat s žáky uměleckých oborů na konkrétních projektech, navštěvovat galerie, výstavy a veletrhy v ČR i v zahraničí.
Zároveň však bude jejich vzdělávání odpovídat potřebám pro přijetí na vysoké školy, které nabízejí studium oborů navazujících na toto odborné střední vzdělání, např. VŠE Praha (Arts Management), Ostravská univerzita v Ostravě (Katedra teorie a dějin výtvarného umění: Kurátorská činnost a organizace výstav), VŠ umělecko-průmyslová (Teorie a dějiny moderního a současného umění), FSV UK, FAMU, Baťova univerzita ve Zlíně.
Absolventi se uplatní jako manažeři výtvarných galerií, veletrhů a výstav, workshopů a odborných seminářů, v reklamních agenturách, při spolupráci s divadlem, filmem či osobnostmi z oblasti kultury. Své místo najdou i v oblasti editorské, publikační a rovněž v nakladatelské činnosti. Další možnosti naleznou v zájmových oblastech neprofesionálního umění.
Školní vzdělávací program Produkční činnost v umění a reklamě byl školou vytvořen na základě Rámcového vzdělávacího programu 63-41-M/01 Ekonomika a podnikání.